Bebekle Uçak Yolculuğu

Yolculuktan önce çok endişeliydim bu konuda. Ne yapacağımı nasıl yapacağımızı bilmiyordum. Biraz araştırmıştım, ama tecrübe edince öğreniyor insan asıl. Unutmadan derleyip toplayıp buraya hemen yazayım dedim.

Bundan 10 gün önce Cuma günü yola çıktık. İstanbul trafiği sağ olsun, sadece uçak yolculuğu değil, baya baya kara yolu yolculuğu da yapılıyor hava alanına ulaşıncaya kadar.

Önceden arabaya koyar koymaz uyurdu Göksu, artık etrafı keşfetme çalışmaları yapıyor. Yine de uzun ve akıcı yollarda uyuyor. Ama trafik olunca çok huzursuzlanıyor. Hatta geçenlerde FB-BJK maçı vardı, ev Fener stadına yakın olduğundan korkunç bir trafiğe yakalandık ve benim o uslu kızım gitti; öğüre öğüre, öksüre öksüre ağlayan bol desibelli bir canavar geldi. Yine de azmettik ve arkadaşımızın evine maç izlemeye gidebildik. Yani bu tecrübeyi yaşadığım için hava alanına giderkenki cuma trafiğinden tırsıyordum açıkçası. Neyse ki korktuğum gibi olmadı. Göksu pek uyumadı ama ağlamadı da.

Hava alanına gittiğimizde eşim beni ve Göksu'yu giriş kapısının hemen önünde bıraktı. Göksu'yu arabasına oturttuk. Ben hemen sürerek güvenliğin olduğu bölüme geçtim. Eşim park edip gelecekti. Güvenlik kontrolü için sıraya girdim. Etrafımda bebek arabası olan biri var mı diye bakındım, nasıl yapacaklarını merak ediyordum. O koca arabayı da x-ray cihazından geçirmem gerekeceğini hiç düşünmemiştim. Meğer parçalarına ayırıp banda koymak gerekiyormuş :) Tek başıma mümkün olmadığı için hemen sıradan çıktım ve çalışmayan bir bandın yanında eşimi beklemeye başladım. O sırada önünde beklediğim band çalışmaya başladı. Güvenlik görevlisi açtı o kapıyı, buradan devam edin dedi. Ben aralarında kaldım insanların :) Sonra başka bir güvenlik görevlisi gelip ben size yardım edeyim dedi. Eşim geliyor falan dedim ama pek hevesliydi sağ olsun, geçirdi bizi güvenlikten. Ben üzerimdeki montu falan çıkarıp kutuya koydum. Sonra Göksu'yu kucağıma aldım. O da arabayı parçalarına ayırıp banda koydu. Ben bebek olunca metal detektörden geçmeyiz diye düşünmüştüm ama beraber geçmemizi istediler. Geçtikten sonra bizim güvenlikçi kardeş de geldi yanımıza arabamızı tekrar monte etti. Yani eğer yalnız yolculuk yapıyor olsaydım, memleketimin yardımsever insanları hemen koşuyor imdada ve severek yapıyorlar, bunu farkettim.

İlk defa Borajet'le yolculuk yapacaktık. Tam da Göksu'nun ilk yolculuguna denk geldi. Keşke böyle bir risk almasaydım, bildiğim firmadan alsaydım diye düşündüm o an, ama iş işten geçmişti. Ekranlara bir baktım 50dk rötar yazıyordu. (Trafikten korktugumuz için erken cıkıp 1.5 saat erken gitmiştik, bir de rötar olunca 2.5 saat bekledik). Eşim gelince bankoya gittik, valizimizi verdik, bebek arabasını uçak girişinde vermek istediğimizi söyledik.

Bekleme salonuna gittik, Göksu full uyudu. Uçakta uyumayacağı belliydi. Normalde 2 saatte bir 10dk emiyor. Tam kalkış sırasında kulakları basınç değişiminden etkilenmesin diye emzirecektim. O yüzden hesabımı yapıp 2 saat önce emzirdim orada. Uçağa en son bindik. Şansımıza körükten biniliyordu. (otobüsle gidilecek olsa arabayı ne yapıyoruz bilmiyorum). Arabasını tam uçağa binerken görevliye teslim ettik ve yerimize oturduk. Bebeğe takmam için küçük bir kemer getirdiler. önce kendi kemerime geçirdim, sonra Göksu'yu bağladık. Tam kalkış anında dayadım memeyi, güzelce içti sütünü, yutkunduğu için de kulakları ağrımadı. Havadayken kemerini çözdük, hiç uyumadı :) babası hiç susmadan konuşarak ve oynayarak oyaladı, havada altını bile değiştirdik kucağımıza yatırıp:) İnişe geçerken yine emzirmem gerekiyordu ama bizimki henüz acıkmadığı için emmek istemedi. kemeri bağlamak zorunda olduğumuz için de huzursuzlandı ve ağladı inene kadar. Biraz panik oldum ama kısa sürdü :)

Adana hava alanına indiğimizde bebek arabasını valizlerle aynı yerden alacağımızı söylediler. Otobüsle gittik bagaj alım bölümüne. Ayakta ve tıkış pıkış otobüsle gitmek bence çok emniyetsizdi.

Annemle babam bizi almaya gelmişlerdi. Önce Mersin'e, oradan da Silifke'ye geçtik arabayla. 2 saatlik araba yolculuğunda da pek uyumadı, annem ve ben oyaladık bir şekilde ağlatmadan :)

Dönüş yolculuğunu ise bugün, Göksu tam 3 aylıkken yaptık. Yalnız dönmek istemediğim için babam bizi İstanbul'a bıraktı. İlk yaşadığımız tecrübeden dolayı biraz endişeliydim ya uyumazsa, ağlarsa, kulağı acırsa, emmezse falan diye.. Eşim sakin biri, babam da ben de telaşlı ve aşırı tez canlı tipleriz. Hakikaten bizi görenler baya gülmüştür. Elimiz kolumuz dolu, yaka paça kayık bir halde koştur koştur bir haldeydik :)) şöyle bir durup da iki dk toparlanalım demek yok bizde. Her şeyi bi yerlerde unutmuşuz, elimizde montlar, göksu kucağımda uyuyor, araba, çanta, valiz.. Annem bizi bırakmaya Adana'ya gelmese, sadece babamla ikimizi düşünemiyorum daha neler olurdu :))

Göksu'nun arabasını yine uçağa gidereken verdik. Bu defa dışarıdan bindiğimiz için merdivenlere çıkarken aldılar.Otobüs yine kullanmadık binişte, hava alanı küçük oldugundan yuruyerek gittik uçağa.

Benim akıllı kızım.. O kadar tatlıydı ki.. Uçağa binerken uyuyordu, havalanırken emzirdim, uyanmadı. Sonra bir süre daha uyuyup, anons sesiyle uyandı. Uçağın maskotu oldu. Önce hostes aldı kucağına oynadı öptü durdu :) Ondan cesaret alan yanımızdaki kadın aldı, o da öptü bir sürü. en son bir host geldi, verin götüreyim arkaya dedi de bırakmadık, huysuzlanır falan dedik geçiştirdik :) aslında ben isterim öyle kucaktan kucağa gezsin, sevildiğini hissetsin öpülsün koklansın.. Ama biraz daha büyüse daha iyi :) Host gelip, hep inerken emzirin kulakları acır dedi. Kalkışta o kadar acımazmış, asıl inerken emzirmek gerekiyormuş. Bir dahakine ona göre emzirme saatimi ayarlarım artık. Çünkü kalkış sırasında emzirdiğim için inerken yine emmedi. Ama cok oynayıp yoruldugu için kucağımda uyudu inişte minnoşum.

Uçak indiğinde en son biz çıktık uçaktan. Şansımıza yine körüğe yanaşmıştı. İndiğimizde uçak kapısında bebek arabamız bizi bekliyordu. Babam valizi almaya gitti, ben Göksu'nun altını değiştirmeye. Sonra eşim geldi bizi aldı. Babamın dönüş uçağı 2 saat sonraydı, onu orada bıraktık. Çok özlemiş kocişkom bizi. Baba-kız arabanın arkasında özlem giderdiler eve gelene kadar. Sağ salim geldik evimize :)

0 yorum:

Yorum Gönderme

Etiketler

1 aylık bebek 1.ay kontrolü 1.trimester 10 haftalık hamile 11 haftalık hamile 12 haftalık hamile 13 haftalık hamile 14 haftalık hamile 15 aylık 15 haftalık hamile 16 haftalık hamile 17 haftalık hamile 18 haftalık hamile 19 haftalık hamile 2 aylık 2 aylık bebek 2.ay 2.hamilelik 20 aylık uyku egitimi 20 haftalık hamile 21 haftalık hamile 22 haftalık hamile 23 haftalık hamile 24 haftalık hamile 25 haftalık hamile 26 haftalık hamile 27 haftalık hamile 28 haftalık hamile 29 haftalık hamile 3 ay 3 aylık 3 aylık bebek 3 aylık bebekle yolculuk 30 haftalık hamile 31 haftalık hamile 32 haftalık hamile 33 haftalık hamile 34 haftalık hamile 35 haftalık hamile 36 haftalık hamile 37 haftalık hamile 38 haftalık hamile 3li test 40 haftalık hamile 5 aylık bebek gelişimi 5 aylık ilk diş 6 aylık 6 aylık bebek gelişimi 6 haftalık hamile 6.ay 7 aylık bebek gelişimi 7 haftalık hamile 7.ay 8 haftalık hamile 9 haftalık hamile afp hormonu ağrısız rahim filmi alışveriş Amerikada doğum anne günlüğü anne karnında hıçkırık anne sütü anne sütü nasıl artar anneler günü anneler günü hediyesi aşılama baş geliş baş pelvis uyumsuzlugu bebeğim az emiyor bebeğim dönmeye başladı bebeğimin 7.ayı bebeğimize ilk eşya bebeğin 1. ay doktor kontrolü bebeğin 5. ayı bebeğinize ne zaman emzik verdiniz bebek alısverisi bebek ismi belirleme bebek odası bebek odası fikirleri bebek odasi alisverisi bebek odasi hazirliklari bebek şekeri bebekle araba sürmek bebekle araba yolculuğu bebekle uçak yolculuğu bebekle yolculuk bel destek bandi biberonla anne sütü brixton hicks cinsiyeti belli oldu çatı muayenesi çatı muayenesi nasıl çatı muyenesi acıtıyor mu çatlatma iğnesi detaylı ultrason dış gebelik dis gebelik dogum fotografcisi dogum hikayesi dogum korsesi dogum sonrasi korse dogumu hizlandiran yiyecekler dogumu kolaylastiran yiyecekler doğum hikayesi doğum izni doğum izni kaçıncı haftada alınır düşük ektopik gebelik emzik emzik kullanımı emzirirken hamile kalmak emzirmeyi bırakma enneler gunu epidüral sezeryan fetal kalp atışı FKA gebe gunlugu gebelik beslenmesi gebelik gunlugu gebelik izni gebelik sekeri gebelik şekeri gebelik testi gebelikte çatlak gebelikte hipertroid gebelikte nasıl beslenilir gebelikte spor gece beslenmesi gece emmesi gece emzirmeyi kesme göbek deliği ağrısı habituel abortus hafta hafta hamilelik Hamiklelikte hafta hafta kilo takibi hamile hamile fotografcisi hamile fotografi hamile fotografi cekimi hamile gunlugu hamile yogasi hamilelik hamilelik cekimi Hamilelik denemeleri hamilelik fotograf cekimi hamilelik fotografcisi hamilelik fotograflari hamilelik gunlugu hamilelik izni hamilelik kiloları hamilelik kilosu hamilelik lekeleri hamilelik raporu hamilelik sekeri hamilelik şekeri hamilelik testi hamilelik ücretli izin hamilelik yogası hamilelikte bel agrisi Hamilelikte beslenme hamilelikte boyun fıtıgı hamilelikte demir değeri hamilelikte hıçkırık hamilelikte kasık ağrısı hamilelikte kilo alım tablosu hamilelikte kilo alımı hamilelikte kilo cetveli hamilelikte kramp hamilelikte mide bulantısı hamilelikte nasıl beslenilmeli hamilelikte sırt ağrısı hamilelikte sirt agrisi hamilelikte tatil hamilelikte tetanoz asisi hamilelikte uçak yolculugu hamilelikte yüksek troid hamileyken emzirme hamileyken kaç kilo aldım hangi haftada kaç kilo aldım harmony test harmony test sonucu hastane çantası hastane çantası hazırlama hastane çantasında neler olmalı hipoglisemi histeroskopi hypnobirthing ikili test ikinci hamilelik ilaç tedavisi ilk diş ilk tekme infertilite insülin direnci kaçıncı haftada kaç kilo kakao yağı kalp atışı kendi odasına geçirmek kısırlık kız bebek isimleri kız mı erkek mi Kilo Takibi klomen kolik korse kürtaj lierac lohusa lohusa depresyonu lohusa sendromu makat geliş meme ucu ağrısı memeden kesme methotrexate tedavisi Mom mom değeri mother's day MTHFR 1298 heterozigot MTHFR heterozigot müslin örtü nöral tüp defekti nst NST'de hareket etmesi için ne yenir NSTye ne zaman girilir ntd ovulasyon pcos pko polikistik over predictor rahim filmi rahim kasılması sezaryen sezeryan dogum hikayesi sezeryan korsesi SGK raporu spermiogram spina bifida spinal anestezi spinal sezeryan süt arttırma yöntemi sütten kesme şaşı bebek şeker yüklemesi T shape rahim T şeklinde rahim tekme tekrarlayan düşük tetanoz aşısı tsh yüksek tüp bebek uyku düzeni uyku egitimi uyku eğitimi üçlü test yenidogan icin kullanışlı ürünler yenidogan ihtiyac listesi yenidoğan alışveriş listesi yer yatagında uyutmak yumurta takibi yüksek riskli