8. deneme: POZİTİF!!!!

Tedaviye 2 ay ara verdik. Bu sırada neler mi yaptık?

Alaçatı'da Yılbaşı: Dış gebelikten tam 1 hafta sonra yılbaşı için Alaçatı'ya gittik. Hava buz gibiydi, ama çok eğlenceliydi. 5 arkadaş, İzmir'li bir arkadaşımızın evinde kaldık. Kahvaltılar, rakı-balıklar, kumru, tavacı, Urla'da şarapçı, Şirince falan derken, hem kültür hem yemek turizmine dönüştü tatil. 2 kilo alıp döndüm :)

Eko - Yılbaşı 2015

Genetik testi: Tekrarlayan düşük yapan çiftlerden kan alınarak genetik bir rahatsızlık olup olmadığının araştırıldığı bir test. Normalde devlet hastanesinde 3 defa üst üste düşük yapanlara bakılıyormuş (habituel abortus diyorlar). Zeynep Kamil'deki doktor arkadaşımın desteğiyle, biz 2 kayıptan sonra yaptırdık. Dış gebeliği düşükten saymıyorlarmış, o farklı kategoriymiş aslında.

Testin sonuçları iyi geldi. Sadece bende MTHFR 1298 heterozigot diye bir değer bende pozitif çıktı. Hamilelik boyunca folik asit kullanmak dışında bir şey yapmaya gerek yokmuş. Hatta bazı doktorlar onu bile gereksiz görüyormuş. Bu arada ben dış gebelikten sonra 2 aylık dinlenme döneminde sıkılıp folik asiti bırakmıştım. Hemen tekrar başladım.

Spor&Sağlıklı Beslenme: Instagramdaki blog ekofitgunluk son hızla devam ederken, ben artık sporu ve sağlıklı beslenmeyi hayatımın bir parçası yaptığımı farkettim. Spor yapmadığım günlerde kendimi suçlu hissediyordum. En yorgun hissettiğim zamanlarda bile kar kış demeden sokağa çıkıp yürüyordum koşuyordum, ve eve döndüğümde yorgunluktan eser kalmamış oluyordu. Bu hayat tarzı beni çok dinçleştirmişti ve gençleştiriyordu sanki.

Eko'nun "öncesi-sonrası" pozu

Müzikten uzaklaşma: Müzik benim hayatımda çocukluğumdan beri çok önemli bir yere sahiptir. Her şeyi dinlerim, türkücü ailenin metalci ortamlarda gezen, arabesk seven, ama polifonik müzik yapan kızıydım :) Müzik benim ruh halime çok kolay yön verebilir. En mutlu anımda, duygulu bir müzik duysam gözlerim dolar. Ya da tam tersi. Bu yaşadığım zor dönemde, ben dinlediğim müziği seçemiyor, ben yönlendiremiyor, resmen yönlendiriliyordum. Mutlu olayım diye hareketli müzik açıp, bir anda kendimi en damar şarkıda ağlarken buluyordum. Bu kontrolsüzlüğüm müzikten uzaklaşma kararı vermeme sebep oldu. Iphone'daki bütün şarkıları silip, hareketli eğlenceli şarkılardan oluşan 1saatlik bir albüm yaptım, yürüyüşte koşuda serviste sadece bunları dinledim.

Eko kamp yolunda - Mayıs '13

Aktivite: Kar kış soğuk demeden her günümü bir aktiviteyle doldurdum. Hayatım boyunca hep çok sosyal biri olmuşumdur, evimizin de çok merkezi bir yerde olmasının avantajını kullanıp her gün hem spor yapıp hem arkadaşlarıma bol bol vakit ayırdım. Kocikom da bayılır aktif olmaya zaten. Tiyatro, sinema, şehir dışı gezileri, karların içinde rafting bile yaptık:)  Üniversiteden bir arkadaşımın eşinin doğum günü sebebiyle gittiğimiz bir yemekte 12 haftalık hamile olduğunu heyecanla açıklamaları, beni 20 kişinin önünde ağlama krizine soksa da, o travmayı da hızlı atlattım, onlar adına çok sevinerek.

En arkadaki sarı kasklı benim :))

Tayland tatili: İş yerinde işler çok yoğunlaştı, benim müdür gitti, bütün işler bana kaldı. Tekrar bunalmaya başladığım anda Adios kart puan kampanyası yaptı,. Uzakdoğu biletleri 500puan! Bebek Amerika'da doğabilir diye 2 yıldır puan biriktiriyorduk, baya birikmişti. Bir kısmını kullanmanın tam vakti! dedik. Hayatımızın en güzel tatillerinden biriydi. Paramızın değerli olduğu ülkelerde tatil yapmaya bayılıyorum :) Biz aktivite canavarları olarak tabii ki deniz-kum-güneş tatili yapmadık. Amazon ormanlarında ağaçtan ağaca halatlarla uçtuk (ziplining), motorsiklet kiralayıp Puket'in her köşesini keşfettik, küçücük bir balıkçıda dünyada yiyebileceğimiz en iyi kalamarı yedik, masajlar yaptırdık, Phi Phi adalarına gittik, Bangkok'u gezdik, yedik içtik yerimizde durmadık. Tam da en son yediğim yemekten zehirlenmem ise tatilin nazar boncuğu oldu :)

Dr.Kontrolü: Tayland'dan döndükten 5 gün sonra doktora gittik. Psikolojimiz iyiydi, hazırdık! Ama şöyle bir sıkıntı vardı. Bu yumurta büyütücü ilacı (klomen) maksimum 6 kere kullandırıyorlardı. Oturduk hesapladık, ilk denememizde bu ilacı değil, tüp bebek iğnesinden kullanmıştık. dolayısıyla son bir hakkımız kalıyordu, yani bu ay da kullanabilecektik. Yine her zamanki tedaviye başladık. Gün aşırı gittik geldik, yumurta takibi yaptık, ovulasyonu takip ettik, test gününü bekledik. Evde testi yaptım, ikinci çizgiyi görmedim.

O gün Almanya'da yaşayan çocukluk arkadaşımız geldi, rakı-balığa gittik. Ertesi gün tekrar test yaptım, hayali bir çizgi görüyor gibiydim. Evde o sırada resmen parti var, bütün arkadaşlar bizde toplaştık, herkes dans ediyor, müzik son ses.. Böyle bir ortamda kocikomu banyoya çağırdım, testi gösterdim, "sence de 2. çizgi var mı?" Evirdi çevirdi gölgede baktı ışıkta baktı. Var! dedi. Kendi gözlerime inanmamıştım ama ona inandım. Tekrar hamile miydim acaba?? Çok heyecanlanmadık sevinemedik bu defa.. Bir şey olmamış gibi içeriye geçtik, yine de ben çok hoplayıp zıplamadım.

Her gün testi tekrarladım, her geçen gün 2.çizgi netleşiyordu. Kan testi yaptırdım: Sonuç: 277!! (Galiba gerçekten hamileyim, ama yine de doktor ultrasonda bebeği görene kadar belli olmaz)
Test yaptırmadan önce kocikomla anlaşmıştık, tekrar aynı şeyleri yaşamak istemediği ve sakince akışına bırakmak istediği için 100'ün üzerinde bir değer çıkarsa 2 gün sonra yaptırmamız gereken 2.kan testini yaptırmayacaktık. Hatta doktora bile hemen gitmeyecektik 2 hafta bekleyecektik. Bir de 12. haftaya kadar kimseye söylemeyecektik.
Günden güne koyulaşan 2. çizgi

O hafta sonu ofisten kızlarla Mardin gezimiz vardı, iptal etmedim, ama çok endişeli geçti. Medreseler, manastırlar, Midyat, Hasankeyf'i tırmanmacalar, kötü ve uzun yollar baya yordu beni. Sağ salim evime ulaştım ve sonraki haftayı tiyatro gibi sakin aktivitelerle doldurup biraz dinlendim.

6+1'de doktora gittik, hem keseyi, hem bebeği, hem de kalp atışının olduğunu gördük. Böylece doktor da "hamile" teşhisini koymuş oldu :) Evet tekrar hamileydim!!

Eko @ Mardin - Nisan '14

Bilgisayarıma kaydettiğim notlar:
5 Nisan: "İnanamıyorum yine silik 2.çizgi göründü.. Bu defa olacak mı??? Lütfen lütfen lütfen!! "
16 Nisan: "Bu hafta geçmek bilmiyor!"
22 Nisan: "Yuppiiiii!!! Kalp atışı var!!! FKA (+)!!
Çok çok çok heyecanlandım,çok mutluyum ama hala endişeliyim :( Doktor alttan bakalım bir deyince bir şeyler ters sandım, ama o net görmek için yapmış meğer :) Bu endişe 9+5'i görünce birazcık hafifleyecek umarım.. Bu hafta kocikom babası ve arkadaşlarıyla teknede tatilde, ben de evde tatilim. Bu boşluk devamlı seni düşünmeme ve daha fazla endişelenmeme sebep oluyor :( Mecbur kalmadıkça 12.haftaya kadar kimseyle paylaşmayı düşünmüyoruz. Kocikom da endişeli, ama "bu defa oldu bence" dedi :)"

2 yorum:

Anonim,  25 Mart 2016 10:13

bloğunuza bayıldımm! iş yerimi kapatmam lazım ama sizin bloğa dalmış gitmişim. teşekkürler böylesi güzel paylaşımlar için.

AnneEko 25 Mart 2016 10:52

Çok teşekkürler:)

Yorum Gönderme

Etiketler

1 aylık bebek 1.ay kontrolü 1.trimester 10 haftalık hamile 11 haftalık hamile 12 haftalık hamile 13 haftalık hamile 14 haftalık hamile 15 aylık 15 haftalık hamile 16 haftalık hamile 17 haftalık hamile 18 haftalık hamile 19 haftalık hamile 2 aylık 2 aylık bebek 2.ay 2.hamilelik 20 aylık uyku egitimi 20 haftalık hamile 21 haftalık hamile 22 haftalık hamile 23 haftalık hamile 24 haftalık hamile 25 haftalık hamile 26 haftalık hamile 27 haftalık hamile 28 haftalık hamile 29 haftalık hamile 3 ay 3 aylık 3 aylık bebek 3 aylık bebekle yolculuk 30 haftalık hamile 31 haftalık hamile 32 haftalık hamile 33 haftalık hamile 34 haftalık hamile 35 haftalık hamile 36 haftalık hamile 37 haftalık hamile 38 haftalık hamile 3li test 40 haftalık hamile 5 aylık bebek gelişimi 5 aylık ilk diş 6 aylık 6 aylık bebek gelişimi 6 haftalık hamile 6.ay 7 aylık bebek gelişimi 7 haftalık hamile 7.ay 8 haftalık hamile 9 haftalık hamile afp hormonu ağrısız rahim filmi alışveriş Amerikada doğum anne günlüğü anne karnında hıçkırık anne sütü anne sütü nasıl artar anneler günü anneler günü hediyesi aşılama baş geliş baş pelvis uyumsuzlugu bebeğim az emiyor bebeğim dönmeye başladı bebeğimin 7.ayı bebeğimize ilk eşya bebeğin 1. ay doktor kontrolü bebeğin 5. ayı bebeğinize ne zaman emzik verdiniz bebek alısverisi bebek ismi belirleme bebek odası bebek odası fikirleri bebek odasi alisverisi bebek odasi hazirliklari bebek şekeri bebekle araba sürmek bebekle araba yolculuğu bebekle uçak yolculuğu bebekle yolculuk bel destek bandi biberonla anne sütü brixton hicks cinsiyeti belli oldu çatı muayenesi çatı muayenesi nasıl çatı muyenesi acıtıyor mu çatlatma iğnesi detaylı ultrason dış gebelik dis gebelik dogum fotografcisi dogum hikayesi dogum korsesi dogum sonrasi korse dogumu hizlandiran yiyecekler dogumu kolaylastiran yiyecekler doğum hikayesi doğum izni doğum izni kaçıncı haftada alınır düşük ektopik gebelik emzik emzik kullanımı emzirirken hamile kalmak emzirmeyi bırakma enneler gunu epidüral sezeryan fetal kalp atışı FKA gebe gunlugu gebelik beslenmesi gebelik gunlugu gebelik izni gebelik sekeri gebelik şekeri gebelik testi gebelikte çatlak gebelikte hipertroid gebelikte nasıl beslenilir gebelikte spor gece beslenmesi gece emmesi gece emzirmeyi kesme göbek deliği ağrısı habituel abortus hafta hafta hamilelik Hamiklelikte hafta hafta kilo takibi hamile hamile fotografcisi hamile fotografi hamile fotografi cekimi hamile gunlugu hamile yogasi hamilelik hamilelik cekimi Hamilelik denemeleri hamilelik fotograf cekimi hamilelik fotografcisi hamilelik fotograflari hamilelik gunlugu hamilelik izni hamilelik kiloları hamilelik kilosu hamilelik lekeleri hamilelik raporu hamilelik sekeri hamilelik şekeri hamilelik testi hamilelik ücretli izin hamilelik yogası hamilelikte bel agrisi Hamilelikte beslenme hamilelikte boyun fıtıgı hamilelikte demir değeri hamilelikte hıçkırık hamilelikte kasık ağrısı hamilelikte kilo alım tablosu hamilelikte kilo alımı hamilelikte kilo cetveli hamilelikte kramp hamilelikte mide bulantısı hamilelikte nasıl beslenilmeli hamilelikte sırt ağrısı hamilelikte sirt agrisi hamilelikte tatil hamilelikte tetanoz asisi hamilelikte uçak yolculugu hamilelikte yüksek troid hamileyken emzirme hamileyken kaç kilo aldım hangi haftada kaç kilo aldım harmony test harmony test sonucu hastane çantası hastane çantası hazırlama hastane çantasında neler olmalı hipoglisemi histeroskopi hypnobirthing ikili test ikinci hamilelik ilaç tedavisi ilk diş ilk tekme infertilite insülin direnci kaçıncı haftada kaç kilo kakao yağı kalp atışı kendi odasına geçirmek kısırlık kız bebek isimleri kız mı erkek mi Kilo Takibi klomen kolik korse kürtaj lierac lohusa lohusa depresyonu lohusa sendromu makat geliş meme ucu ağrısı memeden kesme methotrexate tedavisi Mom mom değeri mother's day MTHFR 1298 heterozigot MTHFR heterozigot müslin örtü nöral tüp defekti nst NST'de hareket etmesi için ne yenir NSTye ne zaman girilir ntd ovulasyon pcos pko polikistik over predictor rahim filmi rahim kasılması sezaryen sezeryan dogum hikayesi sezeryan korsesi SGK raporu spermiogram spina bifida spinal anestezi spinal sezeryan süt arttırma yöntemi sütten kesme şaşı bebek şeker yüklemesi T shape rahim T şeklinde rahim tekme tekrarlayan düşük tetanoz aşısı tsh yüksek tüp bebek uyku düzeni uyku egitimi uyku eğitimi üçlü test yenidogan icin kullanışlı ürünler yenidogan ihtiyac listesi yenidoğan alışveriş listesi yer yatagında uyutmak yumurta takibi yüksek riskli